
Deel onze werkwijze: Over het Onderzoekshuis
Krijg een helder beeld van onze aanpak en onderzoeksresultaten. Download de brochure en ontdek hoe kwalitatief onderzoek diepgaand inzicht biedt in diverse maatschappelijke thema’s.
Home » Actueel
Wil jij op de hoogte blijven van alles op het gebied van social marketing en onderzoek? Op deze pagina lees je onze nieuwste blogposts, kun je onze podcast beluisteren en zijn onze gratis werkboeken te downloaden.
Krijg een helder beeld van onze aanpak en onderzoeksresultaten. Download de brochure en ontdek hoe kwalitatief onderzoek diepgaand inzicht biedt in diverse maatschappelijke thema’s.
Bij marketing denk je aan verkoopbevorderende activiteiten, maar wat is dan sociale marketing? Zou het iets te maken hebben met social media?
Om een maatschappelijk probleem op te lossen, wens je bepaald gedrag van mensen. Gedrag is niet eenvoudig te veranderen, omdat het vaak diep is verankerd. En als het gelukt is om het gedrag te veranderen, is er een kans dat de doelgroep weer terugvalt in oude patronen.
In deze blogpost gaan wij in op kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Wij nemen jou mee in de verschillende doeleinden die de onderzoeken hebben en vertellen waarom wij in de basis gebruik maken van kwalitatieve data in onze sociale marketing rapportages.
Je begint met een prachtig initiatief, een droom! Een droom om mensen te helpen die een zetje kunnen gebruiken of een initiatief dat bijdraagt aan een mooiere wereld.
Wij geloven niet in duurzame gedragsverandering als dit wordt aangestuurd vanuit regels en verplichtingen. Waar wij wel in geloven is dat de doelgroep op vrijwillige basis het bepaalde gedrag loslaat of aanpast, ten voordele van de maatschappij.
Afgelopen maart was er tijdens de gemeenteraadsverkiezingen sprake van een historisch lage opkomst. Gemeenten zijn teleurgesteld over deze opkomst en willen dit graag de volgende
Om te achterhalen wat jouw (sub)doelgroep momenteel tegenhoudt om over te gaan tot gedragsverandering, maken wij in deze blogpost de koppeling tussen de theorie van Maslow’s Hierarchy of Needs en sociale marketing.
Een boodschap die jouw doelgroep raakt? Voor maatschappelijke thema’s is dit vaak een flinke uitdaging. Het begint bij het segmenteren van jouw grote doelgroep in kleinere subgroepen omdat ‘one size doesn’t fits all’ niet bestaat. Hoe je dit doet leren wij jou in het webinar. Doe je mee?
Een kleine aanpassing in de ‘context’ kan leiden tot grote veranderingen in gedrag. Maar een goede nudge komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Nudging kan voor diverse doeleinden ingezet worden. Inmiddels wordt er ook met nudging geëxperimenteerd om milieuvriendelijk gedrag te promoten.
"*" geeft vereiste velden aan