Training Social Marketing

Leer in één dag hoe je met marketingprincipes gedrag begrijpt en duurzaam verandert

Onderzoekshuis - Tessa de Groot - Lucy Schreutelkamp

Duur

Vorm

Tijd

Investering

1 dag

Incompany
6-12 personen

9.30 - 16.30 uur

€ 2.950
Inclusief materialen

Voor wie

Deze training is voor iedere professional die in zijn werk te maken heeft met een maatschappelijk of gedragsgerelateerd vraagstuk.

(Ik zou hier een paar bullits neerzetten over wat de professional voelt. wat is de pijn? en waar zou de klant naar toe willen? wat heeft hij of zij voor ogen? Bijvoorbeeld: Ik heb heel veel cijfers over mijn doelgroep, maar ik weet niet wat ik hier concreet mee kan. Ik wil actie ondernemen, maar daarvoor moet ik weten wat de behoefte is van mijn doelgroep en begrijpen wat hun belemmeringen zijn. De potentiële klant voelt zich aangesproken en wil verder lezen over hoe hij of zij dit kan oplossen. Het kopje: “Over de training” biedt dan de oplossing die hij of zij wil horen) 

Voorbeeld Quote: Met de training van het onderzoekshuis snap ik hoe waardevol het is om mijn doelgroep te kennen.

Over de training

Social marketing is een krachtige aanpak om maatschappelijke vraagstukken aan te pakken met de principes van marketing, toegepast op duurzame gedragsverandering. In deze training leer je hoe je gedragsinzichten en kwalitatief onderzoek combineert met strategieën die écht aansluiten bij de leefwereld van mensen. Je ontdekt wat hen motiveert of tegenhoudt, analyseert gedrag en ontwikkelt communicatie en interventies die duurzaam effect hebben. Geen droge theorie, maar praktische handvatten en oefeningen die je direct toepast op je eigen vraagstuk zodat je begrijpt waarom gedrag ontstaat en hoe je het blijvend kunt veranderen.

Resultaat

Na het volgen van deze training:

Heb je inzicht in hoe marketingprincipes bijdragen aan duurzame gedragsverandering;

Begrijp je beter waarom mensen doen wat ze doen en wat hen motiveert of tegenhoudt;

Begrijp je beter waarom mensen doen wat ze doen en wat hen motiveert of tegenhoudt;

Kun je communicatie en interventies ontwikkelen die aansluiten bij de leefwereld van mensen

Ga je naar huis met concrete aanknopings-punten om direct in je eigen werkpraktijk toe te passen.

Programma

Deel 1 – Ochtendsessie van 9.00 – 12.00 uur

  • Introductie in het social marketing proces: van probleem naar gedragsdoel
  • Inzicht in het belang van doelgroepgericht werken
  • Kennismaking met gedragsbeïnvloeding: motivatie, barrières, ondersteuning
  • Praktijkvoorbeelden: hoe pas je het toe in communicatie en beleid?

Deel 2 – Middagsessie van 13.00 – 16.30 uur

  • Werken met het 5-stappenmodel van social marketing
  • Diepe gedragsanalyse: segmentatie, gedragsdoelen en context
  • Onderzoek & gedragsdata inzetten voor ontwerp van interventies
  • Hands-on oefening: eigen casus analyseren en vertalen naar strategie
  • Uitleg over de inzet van gedragsstrategieën: Inform, Support, Design, Control, Educate

Niveau en voorkennis

De training is op hbo-niveau en geschikt voor deelnemers zonder of met beperkte voorkennis van social marketing. Iedere incompanytraining wordt op maat gemaakt, waarbij we rekening houden met het kennisniveau en de ervaring van de groep.

Het onderzoekshuis

Bij Het Onderzoekshuis werken we dagelijks samen met beleidsprofessionals, communicatieadviseurs, wijkregisseurs, bestuurders, sociale ondernemers en docenten. Vanuit die praktijkervaring geven we trainingen, inspiratiesessies en gastcolleges en brengen we de nieuwste inzichten samen met jouw werkpraktijk. 

In deze eendaagse hands-on training maak je kennis met social marketing, geïnspireerd door internationale experts zoals Jeff French. Je ontdekt wat gedragsverandering is, welke (on)bewuste drijfveren menselijk gedrag sturen en hoe je strategieën inzet om verandering duurzaam vorm te geven.

Door theorie direct te koppelen aan je eigen casus ga je naar huis met inspiratie, kennis en handvatten om gedragsverandering in je werk te realiseren.

Over de trainers

Onderzoekshuis Tessa de Groot

Tessa de Groot

Tessa de Groot is specialist in social marketing, communicatie en branding. Ze geeft trainingen en presentaties aan maatschappelijke organisaties door heel Nederland over doelgroepsegmentatie, emotionele beslissystemen en sociale campagnes. blalala​

Onderzoekshuis Sheline van der Meer

Sheline van der Meer

Tessa de Groot is specialist in social marketing, communicatie en branding. Ze geeft trainingen en presentaties aan maatschappelijke organisaties door heel Nederland over doelgroepsegmentatie, emotionele beslissystemen en sociale campagnes. blalala

Onderzoekshuis Ida Kersseboom

Ida Kersseboom

Tessa de Groot is specialist in social marketing, communicatie en branding. Ze geeft trainingen en presentaties aan maatschappelijke organisaties door heel Nederland over doelgroepsegmentatie, emotionele beslissystemen en sociale campagnes. blalala

Onderzoekshuis Ida Kersseboom

Geïnteresseerd in deze training voor jouw organisatie?

Bel mij op 06-24557911 

of stuur een mail naar ida@onderzoekshuis.nl 

 

 

 

 

 

 

Bel mij terug

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.