Strategiesessie

De inzichten uit het onderzoek bieden een totaaloverzicht van enerzijds de quick wins en anderzijds de lange termijn mogelijkheden. Het Onderzoekshuis ondersteunt in het maken van de juiste keuzes door middel van een strategiesessie.

U heeft inzicht in de onderzoeksresultaten, maar hoe vertaalt u dit naar concrete acties? De strategiesessie heeft als doel de kansen uit het onderzoek  te vertalen naar acties. 

Onderzoekshuis - Tessa de Groot - Lucy Schreutelkamp
Rechtdoor - Wij gaan in gesprek met jouw doelgroep.

Aan de slag in een teamsessie

De belangrijkste onderzoeksresultaten worden tijdens de strategiesessies gepresenteerd, met aanvullend uitleg over de toepassing van marketingtechnieken. Vervolgens wordt de groep opgedeeld in subgroepen die in activerende werkvormen aan de slag gaan met de onderdelen van de strategie. Daarbij kijkt iedere deelnemer naar de mogelijkheden binnen de eigen organisatie. In overleg met de opdrachtgever wordt het doel van de strategiesessies bepaald en wordt er afgestemd welke inzichten centraal staan, welke stakeholders aanwezig dienen te zijn en wat ieders rol is. De begeleiding vanuit Het Onderzoekshuis is erop gericht om resultaatgericht te werken, waarbij de behoeften van de doelgroep centraal blijven staan.

Feedback van de doelgroep

Het resultaat van een strategiesessie is een uitgewerkt concept. Dit concept kunnen wij opnieuw voorleggen aan uw doelgroep in de vorm van een pretest. Binnen de pretest is het mogelijk om communicatiemiddelen voor te leggen aan de doelgroep. Dit kunnen reeds bestaande middelen zijn, of middelen die tijdens de strategiesessies zijn bedacht en ontworpen met uw team.

Wilt u een strategiesessie inplannen?

Kijk hier voor meer informatie over:

Onderzoekshuis - Strategie

Strategie

Onderzoekshuis Pretesting

Pretesting

Bel mij terug

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.