Home » Aanbod » Strategie en advies » Strategiesessie
Strategiesessie
Wij begeleiden interactieve strategiesessies met energie en focus. Ons doel is om samen met het team en/of stakeholders creatieve concepten te bedenken op basis van de onderzoeksresultaten wat de kans op succes vergroot.


Aan de slag in een teamsessie
De inzichten uit het onderzoek bieden een totaaloverzicht van enerzijds de quick wins en anderzijds de lange termijn mogelijkheden. Het Onderzoekshuis ondersteunt in het maken van de juiste keuzes door middel van het begeleiden van strategiesessies. U heeft inzicht in de onderzoeksresultaten, maar hoe vertaalt u dit naar concrete acties? De strategiesessies hebben als doel draagvlak te creëren bij relevante stakeholders en vervolgens de kansen te vertalen naar acties. Het uitgangspunt van de sessies is om praktisch met uw team aan de slag te gaan.
Het doel van de sessie
De belangrijkste onderzoeksresultaten worden tijdens de strategiesessies gepresenteerd, met aanvullend uitleg over de toepassing van marketingtechnieken. Vervolgens wordt de groep opgedeeld in subgroepen die in activerende werkvormen aan de slag gaan met de onderdelen van de strategie. Daarbij kijkt iedere deelnemer naar de mogelijkheden binnen de eigen organisatie. In overleg met de opdrachtgever wordt het doel van de strategiesessies bepaald en wordt er afgestemd welke inzichten centraal staan, welke stakeholders aanwezig dienen te zijn en wat ieders rol is. De begeleiding vanuit Het Onderzoekshuis is erop gericht om resultaatgericht te werken, waarbij de behoeften van de doelgroep centraal blijven staan.
Feedback van de doelgroep
Het resultaat van een strategiesessie is een uitgewerkt concept. Dit concept kunnen wij opnieuw voorleggen aan uw doelgroep in de vorm van een pretest. Binnen de pretest is het mogelijk om communicatiemiddelen voor te leggen aan de doelgroep. Dit kunnen reeds bestaande middelen zijn, of middelen die tijdens de strategiesessies zijn bedacht en ontworpen met uw team.