Trainingen

Wij geven diverse trainingen aan organisaties en professionals die aan de slag willen gaan met gedragsverandering. Onze trainingen leren jou te kijken door de ogen van de doelgroep en het voor jou  beste segment te kiezen als antwoord op jouw maatschappelijke vraagstuk. 

Wij geven trainingen aan organisaties en professionals die aan de slag willen gaan met gedragsverandering.

Onderzoekshuis - Tessa de Groot - Lucy Schreutelkamp
Onderzoekshuis Sheline van der Meer

Training

Om een maatschappelijk vraagstuk aan te pakken, moet je inzicht krijgen in de diepste drijfveren van je doelgroep. Leren kijken door de ogen van de doelgroep geeft inzicht in de associaties, motivaties, ervaren barrières en behoeften van de doelgroep ten aanzien van het maatschappelijke vraagstuk. Dit is in de kern waar sociale marketing om draait!

Vorm

Alle trainingen worden klassikaal, online en incompany gegeven. Al onze trainingen zijn maatwerk.  Wil jij leren kijken door de ogen van de doelgroep zodat je beter in staat bent om een interventie of campagne te lanceren die aansluit op de doelgroep? Volg dan een van onze trainingen.

Een overzicht van onze trainingen sociale marketing

Basistraining Sociale Marketing

In deze twee-daagse basistraining dagen we je uit om het vraagstuk te bekijken door de ogen van jouw doelgroep. Hoe ervaart zij het probleem? Welke kansen ziet zij? En waar heeft zij behoefte aan? In de gehele training staat het realiseren van gedragsverandering bij de doelgroep centraal.

Sociale Marketing 10-stappenplan

In deze drie-daagse training maken we een compleet plan waarbij de doelgroep en stakeholders zijn betrokken. We benadrukken de toegevoegde waarde van sociale marketing in de ontwikkeling van sociaal beleid, het ontwerpen van een strategie en de uitvoering van interventies.