Trainingen

Trainingen die laten ontdekken wat cijfers niet vertellen

Wie gedrag wil veranderen, moet begrijpen waarom mensen doen wat ze doen. Waarom nemen bewoners geen initiatief, ook al willen ze een leefbare wijk? Waarom haken jongeren af bij sport, terwijl ze graag onderdeel zijn van een team? Waarom vragen ouders geen steun, ook al willen ze het beste voor hun kind?

Onze trainingen halen je uit je perspectief en laten je kijken door de ogen van de mensen die je wilt bereiken. Je stapt in hun leefwereld en ontdekt wat ze motiveert, welke barrières er zijn en waar hun behoeften liggen. Dit inzicht stelt je in staat om betere keuzes in beleid, communicatie en interventies te maken. 

Onderzoekshuis - Tessa de Groot - Lucy Schreutelkamp
Social marketing training

Voor professionals in het publieke domein

 
Onze trainingen zijn bedoeld voor professionals die in hun werk scherp zicht willen krijgen op hun doelgroep om beleid, communicatie en interventies effectiever te maken. Denk aan beleidsadviseurs die met burgerinzicht aan de slag willen, onderzoekers die hun kwalitatieve methoden willen verdiepen, (social) marketingprofessionals, medewerkers in het sociaal domein die doelgroepgericht willen werken en programmamakers of ontwerpers van interventies. Iedere incompanytraining wordt op maat gemaakt, waarbij we rekening houden met het kennisniveau en de ervaring van de groep.

Een overzicht van onze trainingen

Vier hands-on trainingen met één doel: organisaties en teams sterker maken in gedragsverandering en in het leren kennen van een groep mensen. Elke training staat op zichzelf, samen vormen ze een compleet palet om mensen beter te begrijpen, te veranderen en inzet te borgen. We stemmen elke training af op jouw thema, met praktijkvoorbeelden die aansluiten bij jouw beleidsterrein: van veiligheid tot gezondheid, van leefbaarheid tot digitale inclusie. De trainingen zijn interactief en praktisch toepasbaar op beleid, inzet en communicatie en ook los te boeken als inspiratiesessie.​

Wie is jouw doelgroep?

Een goede doelgroepdefinitie is de sleutel tot effectief beleid, communicatie en interventies. In deze training staat je eigen vraagstuk centraal. Je ontdekt waarom één boodschap vaak niet werkt, hoe je slim segmenteert op houding, gedrag en behoeften en hoe je met praktische oefeningen je aanbod en communicatie beter afstemt op jouw doelgroep.

Social Marketing

Social marketing is een krachtige methode om gedrag te begrijpen en te beïnvloeden in het kader van maatschappelijke vraagstukken. In deze training leren deelnemers hoe ze marketingprincipes, gedragsinzichten en kwalitatief onderzoek inzetten voor het ontwikkelen van effectieve communicatie, programma’s en interventies.

Impact meten

Impact meten gaat verder dan cijfers: het draait om zichtbaar maken wat jouw initiatief betekent voor mensen, beleid en maatschappij. In deze training jouw resultaten concreet te maken, zowel kwantitatief als kwalitatief, met ruimte voor de subjectieve beleving. Bruikbaar voor verantwoording, bijsturing en doorontwikkeling.

De FCD-Methodiek -Find, Connect, Deepen-

De FCD-methode is onze eigen benadering om doelgroepen te bereiken en te begrijpen. In deze training staat je eigen vraagstuk centraal. Via de stappen Find (vind je doelgroep), Connect (maak gelijkwaardig contact) en Deepen (verdiep het inzicht) leer je hoe je kwalitatief onderzoek empathisch, effectief en met diepgang inzet in jouw werkpraktijk.

Bel mij terug

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Naam*