Nulmeting & evaluatie

Het meten van een aanpak is belangrijk om eigen input en resultaten zichtbaar te maken, het effect op de doelgroep te meten en een aanpak om bij te sturen indien dit nodig blijkt.

Onderzoekshuis - Tessa de Groot - Lucy Schreutelkamp
Rechtdoor - Wij gaan in gesprek met jouw doelgroep.

Meten op het niveau van gedrag

Meten is weten. Dit geldt zeker ook voor social marketing programma’s. Het meten van de uitvoer is niet alleen belangrijk voor het zichtbaar maken van uw eigen resultaten en voor het valideren van de aanpak, maar ook voor het meten van de effectiviteit bij de doelgroep. Wordt het gedrag daadwerkelijk veranderd door de interventie? Bereikt u uw gewenste resultaten? Heeft de doelgroep een andere houding gekregen ten aanzien van het onderwerp? Het evalueren van social marketing interventies kan op verschillende niveaus en met verschillende methoden. Bijvoorbeeld het meten van verandering op het niveau van gedrag, gedragsintentie, affectie, cognitie of bewustzijn.

Meten op het niveau van proces

Een andere meting is op het niveau van het proces, zoals het meten van de uitvoer van de interventie, het bereik, de mediadekking, de kosten en de tevredenheid. En uiteraard is een impactmeting ook nog een mogelijkheid, waarbij gemeten wordt op niveau van de input, output en impact. Wij kunnen voor u de evaluatie en monitoring van de interventie uitvoeren, waarbij wij vooraf met u kijken naar de gewenste meetpunten. Aan de hand daarvan stellen wij een evaluatieplan samen én voeren deze uit.

Heeft u interesse in het uitvoeren van een nulmeting, tussentijdse meting of evaluatie?

Kijk hier voor meer informatie over:

Onderzoekshuis Doelgroeponderzoek

Doelgroeponderzoek

Onderzoekshuis - Onderzoekmethodes

Onderzoeksmethodes

Onderzoekshuis Pretesting

Pretesting

Onderzoekshuis Onderzoek

Literatuuronderzoek

Bel mij terug

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.