Home » Aanbod » Trainingen » Ethiek in de aanpak van sociale vraagstukken
Inspiratiesessie: Ethiek in de aanpak van sociale vraagstukken
In een tijd waarin ethisch handelen de sleutel is tot succes, nodigen we jouw team of organisatie uit om aan de slag te gaan met dit onderwerp. Of je nu een beleidsmaker, projectadviseur, communicatieprofessional of maatschappelijke visionair bent, het is een must om ethisch te handelen en communiceren.
In deze inspiratiesessie schetsen we de context van ethiek in de aanpak van maatschappelijke vraagstukken. Verwacht geen saaie lezing; wij geloven in interactief leren. We bieden praktische tools om betekenisvolle verbindingen te creëren en zo nog meer impact te maken.
In deze tijd is ethiek niet langer een keuze, maar een vereiste. Deze inspiratiesessie neemt je mee naar de kern van ethisch handelen in de aanpak van maatschappelijke vraagstukken. Ontdek hoe het opbouwen van vertrouwen de sleutel is tot duurzame impact. Werken jullie als team of organisatie aan een specifiek thema of vraagstuk? Dan kunnen wij dit uiteraard verwerken in de inspiratiesessie.
Resultaat
Na deze inspiratiesessie ken je de principes van ethisch gedrag en hoe deze kunnen worden geïntegreerd in de aanpak van maatschappelijke thema’s. Ook leer je hoe je met eerlijkheid, transparantie en respect een sterke basis van vertrouwen kunt creëren met de doelgroep. Ontdek hoe het opbouwen van een authentieke relatie gebaseerd op ethische waarden de sleutel is tot langdurige betrokkenheid en positieve interacties. Werken jullie als team of organisatie aan een specifiek thema of vraagstuk? Dan kunnen wij dit uiteraard verwerken in de training.
Voor wie?
Deze inspiratiesessie is voor iedere professional die in zijn werk te maken heeft met een maatschappelijk of gedragsgerelateerd vraagstuk. Als professional wil jij positieve impact maken, bijvoorbeeld door beleid, programmering of communicatie. Wij werken regelmatig voor beleidsadviseurs, project- en communicatieteams, wijkregisseurs, stichtingen, sociale ondernemers en docenten.
Onderwerpen tijdens de sessie:
Inzicht in Ethiek: Ontwikkel een helder begrip van ethische principes, waarden en normen en hoe deze van toepassing zijn op social marketing. Leer hoe je ethische dilemma’s kunt herkennen en aanpakken in je marketingstrategieën.
Vertrouwen Opbouwen: Ontdek hoe eerlijkheid, transparantie en respect de fundering vormen voor het opbouwen van vertrouwen met je doelgroep. Leer hoe het cultiveren van een vertrouwensrelatie de basis legt voor langdurig succes.
Culturele en Sociale Sensitiviteit: Begrijp het belang van culturele en sociale sensitiviteit bij het ontwikkelen van campagnes. Leer hoe je boodschappen kunt aanpassen aan verschillende perspectieven om maximale impact te bereiken in diverse gemeenschappen.
Het Onderscheid Tussen Manipulatie en Positieve Beïnvloeding: Leer het verschil tussen manipulatie en ethisch verantwoorde positieve beïnvloeding. Ontwikkel strategieën om authentieke betrokkenheid te stimuleren en de juiste motivaties aan te boren.
Transparantie en Verantwoording: Begrijp waarom transparantie in communicatie van cruciaal belang is en hoe het vertrouwen opbouwt bij je doelgroep. Leer hoe openheid over intenties en bronnen de effectiviteit en geloofwaardigheid van je campagne vergroot.
Kosten
De investering voor deze inspiratiesessie € 2.295,- exclusief (21 % BTW). Het maximum aantal deelnemers is 25 personen. Wil jij deze inspiratiesessie voor jouw organisatie of team organiseren? Neem dan contact op met Ida Kersseboom via ida@onderzoekshuis.nl of 06-24557911.
Waar?
Wij kunnen de sessie op verschillende locaties verzorgen. Ook is het mogelijk om de sessie bij ons op kantoor te organiseren. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.
De trainer - Tessa de Groot
Tessa geeft trainingen en presentaties voor diverse maatschappelijke organisaties in Nederland over onderwerpen als het segmenteren van de doelgroep, emotionele beslissystemen en de kracht van sociale campagnes. Zij is gespecialiseerd in social marketing, communicatie en branding. Voor de minor Social Marketing (Instituut voor Commercieel Management) op de Hogeschool Rotterdam heeft Tessa samen met de hoofddocent van de opleiding het praktijkgedeelte van de minor meer dan vijf verzorgd. Ook geeft Tessa verdiepende sociale marketing trainingen en workshops voor o.a. JOGG-gemeenten in heel Nederland en Sportbedrijf Rotterdam.