Trainingen

Trainingen die laten ontdekken wat cijfers niet vertellen

Wie gedrag wil veranderen, moet begrijpen waarom mensen doen wat ze doen. Waarom nemen bewoners geen initiatief, ook al willen ze een leefbare wijk? Waarom haken jongeren af bij sport, terwijl ze graag onderdeel zijn van een team? Waarom vragen ouders geen steun, ook al willen ze het beste voor hun kind?

Onze trainingen halen je uit je perspectief en laten je kijken door de ogen van de mensen die je wilt bereiken. Je ontdekt wat ze motiveert, welke barrières er zijn en waar hun behoeften liggen.  Dit inzicht stelt je in staat om betere keuzes in beleid, communicatie en interventies te maken. In ons gehele trainingsaanbod staat het denken en werken vanuit de leefwereld van mensen centraal.

Onderzoekshuis - Tessa de Groot - Lucy Schreutelkamp
Onderzoekshuis Sheline van der Meer

Voor professionals in het publieke domein

 
Onze trainingen zijn bedoeld voor professionals die in hun werk scherp zicht willen krijgen op hun doelgroep om beleid, communicatie en interventies effectiever te maken. Denk aan beleidsadviseurs die met burgerinzicht aan de slag willen, onderzoekers die hun kwalitatieve methoden willen verdiepen, (social) marketingprofessionals, medewerkers in het sociaal domein die doelgroepgericht willen werken en programmamakers of ontwerpers van interventies. Iedere incompanytraining wordt op maat gemaakt, waarbij we rekening houden met het kennisniveau en de ervaring van de groep.

Een overzicht van onze trainingen

Vier hands-on trainingen, één doel: jou sterker maken in gedragsverandering. Kies wat past bij jouw rol en vraagstuk. Elke training staat op zichzelf, samen vormen ze een compleet palet om mensen beter te begrijpen, te veranderen en deze verandering te borgen. 

Wie is jouw doelgroep?

Een goede doelgroepdefinitie is de sleutel tot effectief beleid, communicatie en interventies. In deze training staat je eigen vraagstuk centraal. Je ontdekt waarom één boodschap vaak niet werkt, hoe je slim segmenteert op houding, gedrag en behoeften en hoe je met praktische oefeningen je aanbod en communicatie beter afstemt op jouw doelgroep.

Social Marketing

Social marketing is een krachtige methode om gedrag te begrijpen en te beïnvloeden in het kader van maatschappelijke vraagstukken. In deze training leren deelnemers hoe ze marketingprincipes, gedragsinzichten en kwalitatief onderzoek inzetten voor het ontwikkelen van effectieve communicatie, programma’s en interventies.

De FCD-Methode -Find, Connect, Deepen-

De FCD-methode is onze eigen benadering om doelgroepen te bereiken en te begrijpen. In deze training staat je eigen vraagstuk centraal. Via de stappen Find (vind je doelgroep), Connect (maak gelijkwaardig contact) en Deepen (verdiep het inzicht) leer je hoe je kwalitatief onderzoek empathisch, effectief en met diepgang inzet in jouw werkpraktijk.

Impact meten

Impact meten gaat verder dan cijfers: het draait om zichtbaar maken wat jouw initiatief betekent voor mensen, beleid en maatschappij. In deze training jouw resultaten concreet te maken, zowel kwantitatief als kwalitatief, met ruimte voor de subjectieve beleving. Bruikbaar voor verantwoording, bijsturing en doorontwikkeling.

Bel mij terug

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Naam*